اینجا حیدرآباد است...

یوهان حیدرواو...

اینجا حیدرآباد است...

یوهان حیدرواو...

اینجا حیدرآباد است...
آخرین نظرات
  • ۲۱ ارديبهشت ۰۱، ۰۲:۳۸ - ایلیا خادمی
    😍😍😍

۱۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

پاسخ شهید چمران به تندروی ها در مجلس برای انحلال نیروهای ویژه ارتش و قطع حقوق نیروهای بازنشسته حتی آنهایی که خطایی نکرده بودند...



دریافت
حجم: 4.49 مگابایت
مدت زمان: 3 دقیقه 57 ثانیه 
۰ نظر ۲۸ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۹:۱۹



دریافت
حجم: 10.6 مگابایت
مدت زمان: 4 دقیقه 12 ثانیه 

۱ نظر ۲۴ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۵:۳۹


♦️اکران مستند جنجالی فروشنده 

امشب بعد از نماز مغرب و عشا 

در سالن شماره دو مرکز فرهنگی حضرت علی اصغر علیه السلام


توضیح: ماجرایی ناگفته از پشت پرده مناظرات انتخاباتی 92 و تحولات چهارساله پس از آن، اسناد جدید از شکل گیری برجام و نقش افراد و اشخاصی که تا به حال اسمی از آنها برده نشده در به ثمر رسیدن این توافق، از جمله موضوعات پرداخته شده در این مستند است، همچنین آخرین آرایش انتخاباتی دولت در آستانه مناظره‌های 96 نیز بخش دیگری از این مستند است.


از جمله نکات جالب توجه، لغو اکران آن در بعضی از دانشگاههاست...


۰ نظر ۲۴ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۵:۳۷

مولودی خوانی های مداحان حیدروا به مناسبت نیمه شعبان




دریافت
حجم: 4.12 مگابایت
توضیحات: کربلایی مجتبی بهمنی



دریافت
حجم: 2.69 مگابایت

🌺عاشقا آمد نگار فاطمه🌺

🎙کربلایی مجید بهمنی

🌙نیمه شعبان ۱۴۳۸





دریافت
حجم: 4.89 مگابایت

🌺گل عاشقی از تو آسمون میباره🌺

🎙کربلایی مجید بهمنی

🌙نیمه شعبان ۱۴۳۸





دریافت
حجم: 4.37 مگابایت
توضیحات: کربلایی مجید بهمنی

😧نه دلخوشیم به تدبیر و امیده

🗝نه دلخوشیم به قفل و به کلیده

🏛نه دلخوشیم به اون کاخ سفیده


❤️ما فقط به تو دل خوش کردیم یا صاحب الزمان❤️



۰ نظر ۲۴ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۵:۳۳

🌺🌷🌸به مناسبت نیمه شعبان عکس زیبایی از ابتدای دهه شصت از آلبوم حیدروا تقدیم دوستان گرامی می گردد.

با تشکر از برادر حشمت الله نورنظر که این عکس نفیس رو در اختیار ما قرار دادند.



این عکس متعلق به سال 1360 و عروسی آقای حشمت الله نورنظر می باشد.

شما هم می توانید از طریق رایانامه های  haydarva@chmail.ir و haydarva@rayana.irعکس های زیبای خود را برای انتشار به دست ما برسانید.

۰ نظر ۲۲ ارديبهشت ۹۶ ، ۲۲:۵۴

با سلام

قابل توجه کلیه دوستان

🌷🌸🌺جشن باشکوه میلاد با سعادت منجی عالم، حضرت حجة بن الحسن العسکری علیه السلام فردا پنجشنبه 21 اردیبهشت بعد از نماز جماعت مغرب و عشا در مرکز فرهنگی حضرت علی اکبر علیه السلام برگزار می گردد.🌷🌸🌺



۰ نظر ۲۱ ارديبهشت ۹۶ ، ۰۱:۰۲

روز شنبه و یکشنبه 16 و 17 اردیبهشت 1396 بارندگی شدیدی در منطقه اتفاق افتاد که باعث خسارات فراوانی در محمدآباد و حسین آباد و همچنین جرقویه علیا شد. در ادامه عکس و فیلم هایی مشاهده می فرمایید:


رودخانه فصلی شهر نیک آباد


سیلاب در رودخانه فصلی شهر نیک آباد


رانش زمین و تخریب جاده بر اثر بارندگی و جاری شدن سیل دیروز در مسیر فیض‌آباد - نیک‌آباد


نشست زمین بر اثر بارندگی و فرورفتن کامیون

محمد آباد


نشست زمین بر اثر بارندگی محمد آباد



دریافت
حجم: 2.68 مگابایت

سیلاب سه راهی محمد آباد





مدت زمان: 1 دقیقه 9 ثانیه 

دریافت
حجم: 4.84 مگابایت

توضیحات: طغیان رودخانه محمدآباد



مدت زمان: 18 ثانیه 

دریافت
حجم: 2.97 مگابایت

توضیحات: سیلاب بعد از روستای قارنه



۰ نظر ۲۱ ارديبهشت ۹۶ ، ۰۰:۵۸

بسم الله الرحمن الرحیم

🌺قابل توجه کلیه برادران 

با سلام

انشاءالله از این هفته تا شب انتخابات هر شب جمعه بعد از دعای کمیل در پایگاه بسیج مسلم بن عقیل علیه السلام جلسات هم اندیشی سیاسی با موضوع کاندید اصلح خواهد بود.





۰ نظر ۱۴ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۵:۵۱

 

ضمن عرض تبریک روز معلم خدمت همه چراغ افروزان راه سعادت و درود به روح همه آموزگارانی رحل سفر بسته، به ویژه معلمان مدارس و مکاتب حیدروا

در ادامه دل نوشتهای که از طرف گروه شهیداحمدعلی نیّری (روستای حیدرآبادجرقویه) نوشته شده تقدیم می گردد.

 

بسم الله الّذی علّم بالقلم

«معلم ما نمی ­میرد»

...آن روزها انتخاب نام‎های نیکوی ائمه علیهم السلام مانند الان نیز راه و رسم مردم حیدرآباد بود تا هر کسی پرتویی باشد از معصومی که از او نام یافته! او حسن نام گرفت تا مانند صاحب اسم خود سرشار از خوبی و خوی بخشندگی باشد.

 

...آن روزها حسن که تازه از مکتب درس در روستا فارغ شده بود، باید برای ادامه تحصیل به روستاهای مجاور می­رفت. از روستای حسن تا روستایی که مدرسه در آنجا قرار داشت، حداقل ده کیلومتر فاصله بود.

راه­های ارتباطی روستای حسن به صورت طبیعی به وجود آمده بودند، یعنی در اثر رفت و آمدهایی که صورت گرفته بود، اسم جاده را با خود یدک می­کشید؛ این راه­ها چون در منطقه کویری قرار داشتند، در هنگام بارندگی به صورت باتلاق در می­آمدند.

حسن در آن روزها برای رسیدن به محل تحصیل خود، صبحِ زود، پیش از آنکه آفتاب اشعه ­های نورانی و گرمابخش خود را بر زمین بپراکند، از خانه خارج می­شد؛ و در روزهای سرد و کوتاه زمستان، گاهی مدت­ها پس از آنکه روشنایی روز جای خود را به تاریکی و ظلمات شب می داد، به خانه باز می­گشت.

در آن روزها حسن با موتور گازی می­رفت، گاه که در باتلاق راه گرفتار می­آمد، مجبور بود موتور را بر دوش گذاشته، به زحمت پای از گل بیرون کشیده، و در مسیر دانش و دانایی پیش رود. این در زمانی بود که تحصیل در شهرها نیز آنچنان از اجر و قربی در زندگی مردم برخوردار نبود، چه رسد به روستایی که مردم آن به نان شب محتاج بودند، و چاره­ای جز کار فرزندان نبود.

 

...آن روزها حسن دیپلم خود را گرفته بود، و به عنوان مدیر و معلم در روستای خود، برای خارج کردن ذهن مردم از غبار جهل و نادانی تلاش می­کرد. در طی سالیانی که در این جایگاه بود، هزاران دانش­آموز را، نه فقط با آموزش کتب درسی، که با رفتار و اخلاق خود، که متأثر از قرآن و اهل­بیت بود، پرورش داد.

حسن که دیگر، دانش­آموزان او را به احترام، به فامیل خطاب می­کردند، از همان ابتدا آموزش عملی را سرلوحه کار خود قرار داد.

 

...آن روزها اگر آقای بهمنی به دانش­آموزان می­گفت "باید موها را کوتاه کنند"، خود با موهایی تراشیده با نمره کم(خیلی کوتاه) به مدرسه می­آمد؛ و اگر در مورد نظافت و تمیز بودن لباس صحبت می­کرد، همواره خود قبل از شاگردان نظافت را رعایت کرده و لباس­هایی تمیز و مرتّب به تن داشت.

آقای بهمنی، گاه برای اینکه کودکی باسواد شود، بارها و بارها به منزل آن کودک رفته، و تمام سعی خود را به کار می­بست تا والدین را برای فرستادن بچه به مدرسه مجاب کند.

 

...آن روزها برنامه آقای بهمنی به این ترتیب بود که هر روز صبح رأس ساعت مشخصّ بچه­ها را به صف کرده، آیاتی از قرآن توسط یکی از دانش­آموزان تلاوت می­شد، روایتی از معصومین خوانده می­شد، پس از آن کمی برای دانش­آموزان از دین و اخلاق و درس صحبت می­کرد، و در نهایت با دعاهایی که خود روی کاغذ کاهی نوشته بود، و توسط یکی دیگر از دانش­آموزان خوانده می­شد، و آمین بلندی که در تمام روستا شنیده می­شد، صبحگاه به پایان می­رسید.

آقای بهمنی دانش­آموزان را آنگونه آموزش داده بود که هرجا صدای قرآن شنیده می­شد، خبردار می­ایستادند.

هر روز ظهر به هنگام اذان، موکت­هایی در حیاط مدرسه پهن می­کرد، و به همراه دانش­آموزان نماز وحدت برپا می­کرد.

 

...آن روزها آقای بهمنی فقط مدیر مدرسه و معلم دانش­آموزان نبود، بلکه وضعیّت خانوادگی هر یک را در نظر داشت و با والدین تعامل می­کرد؛ او سعی می­دانست که در کنار نگهبانی و باغبانی از نهال­هایی که در مدرسه هستند، باید ریشه­های آنان در خانواده را نیز از آفات برهاند.

 

...آن روزها آقای بهمنی با وجود مشکلات و انرژی­ای که مسئولیت تعلیم و تربیّت از او می­ربود، به ناچار و به دلیل کمبود نیروی تحصیل کرده در روستا، مسئولیّت شورای روستا و متولی قرض­الحسنه را نیز بر دوش می­کشید؛ و این اعتماد مردم به او، جز به دلیل اعتماد به ایمان و تلاش و توانایی او نبود.

 

...آن روزها آقای بهمنی به حرم امن الهی رفت، و با لیاقت، حاج حسن شد.

حاج حسن با اینکه بازنشسته شده بود، مثل همیشه در اجتماعات(همچون نماز جماعت و جلسات قرآن) حضور داشت؛ او در همان حال نیز آموزش می­داد و پرورش می­کرد.

در آن روزها که گاهی شاگردانش از خاطرات خوب و بد شاگردی حاج حسن می­گفتند: وقتی بزرگی در مسجد گفت "حاج حسن ما را تنبیه می­کرد"، بزرگوارانه گفت: "من در خدمتم، الآن تلافی کنید".

 

...آن روزها در حالی که بیماری گاه و بی­گاه آسم او را می­آزرد، بی­کاری را ننگ می­شمرد؛ برای همین به مزرعه می­رفت و به کارهای زراعی مشغول بود؛ در این زمان نیز با عمل خود به همگان آموخت که باید تلاش کرد و نایستاد.

 

...آن روزها حاج حسن چشم خود را فروبست، و شاگران همیشگی خود را در این دنیا گذاشت و گذشت.

...این روزها "آقای بهمنی"، "حاج حسن"، نیست؛ ولی در جای جای روستا می­توان او را دید.

 

این روزها هر لحظه که شاگردی، عمل صالحی انجام می­دهد، استاد بهره می­برد؛ و باقیات الصالحات به معنای واقعی کلمه، نمایان است.

این روزها، وجود مهندسین، معلمین، روحانیون، و اقشار مختلفی که در روستای او پروریده­اند، گواهی می­دهند که "حسن"، "آقای بهمنی"، "حاج حسن" زنده است.

 

آقای بهمنی، معلم گرامی، روزت مبارک.        

گروه شهیداحمدعلی نیّری (روستای حیدرآبادجرقویه) هفته معلم سال 1396شمسی   

 

۰ نظر ۱۴ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۳:۰۴


با سلام

🌷به اطلاع می رساند این هفته پنجشنبه 7 اردیبهشت بعد از نماز مغرب و عشا نشست بصیرتی با حضور حجةالاسلام و المسلمین دشتی امام جمعه شهر نصرآباد، با موضوع انتخابات در مسجد جامع برگزار می گردد.🌷



۰ نظر ۰۶ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۷:۰۲