اینجا حیدرآباد است...

یوهان حیدرواو...

اینجا حیدرآباد است...

یوهان حیدرواو...

اینجا حیدرآباد است...
آخرین نظرات
  • ۲۱ ارديبهشت ۰۱، ۰۲:۳۸ - ایلیا خادمی
    😍😍😍

برترین تک تیرانداز جهان کیست؟

پنجشنبه, ۲۵ شهریور ۱۴۰۰، ۰۴:۰۴ ب.ظ

ه گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ شهید عبدالرسول زرین که شهید خرازی به او لقب گردان تک نفره داده بود بهترین تک تیرانداز دفاع مقدس بود.

بهترین تک تیرانداز دنیا

 

بیشتر بدانید:

پای عهدی که با خدا بستند؛ ماندند/ رشادت قهرمانان (۱)

دلاور مردی که یک تنه ۶۰ رزمنده محاصره شده را نجات داد و این چنین قهرمانانه ماندگار شد.

این رزمنده دلاور سه هزار شلیک موفق داشت که ۷۰۰ شلیکش فرماندهان اصلی بعثی و بقیه هم آتش بار‌ها و نیرو‌های اثرگذار دشمن را از پا در آورد.


بعثی‌ها به او لقب صیاد خمینی داده بودند و صدام برای شکارش یک تیم ۲۰ نفره تک تیرانداز بین المللی را اجیر کرده بود که اتفاقا تک تیرانداز‌های امریکایی هم جزو آن‌ها بودند، اما هر بار با تلفات سنگین بر می‌گشتند.

 

نشستن برای این رزمنده دلاور معنایی نداشت

شهید حاج حسین خرازی، زرین را به خوبی می‌شناخت و درباره‌اش حرف‌های زیادی زده است. رابطه این دو رابطه پدر و فرزندی بوده و بار‌ها همدوش با یکدیگر صحنه‌های پر خطر و نفس گیر را در کردستان و جنوب به چشم دیده‌اند. زرین بار‌ها زخمی شده بود و۶۰ درصد از کار افتادگی داشت. خرازی معافیت او را از رزم صادر کرده بود، اما نشستن برای این رزمنده دلاور معنایی نداشت.

این تک‌تیرانداز ایرانی در منطقه بُستان و در هنگام هدف گیری، لاله گوشش مورد اصابت گلوله قرار گرفت، اما زرین جان سالم به در برد.

شهید خرازی درباره زرین گفته است: «او قبل از شروع جنگ تحمیلی در کردستان و در گروه ضربت خیلی خوب خود را نشان داد. دیواندره شاهد دلاوری‌های اوست.» 


این تک تیرانداز بار‌ها آتش بار دشمن را در ارتفاعات صعب‌العبور فقط با یکبار فشار دادن ماشه تفنگ «اس وی دی و اف پی کا» خاموش کرد. تا سال ۶۳ به طور مداوم در بیشتر عملیات‌های جنوب و غرب حضور فعال داشت. مسئولیت‌های مختلفی از جمله فرماندهی گردان و محور را بر عهده داشت و گروه‌های مختلفی را آموزش داد و به عنوان تک تیرانداز بین گردان‌ها فرستاده است.

"گردان تک نفره"

این ادعای بزرگی است ولی اتفاق افتاده و شوخی نیست. این مطلب به تأئید حاج حسین خرازی رسیده است و قول اوست که شهید زرین به وسیله سلاح «اس وی دی» چند هزار دشمن بعثی را به هلاکت رسانده و چندین فرمانده عراقی را از میان برداشته است. او به تنهایی چندین تپه را تصرف کرده است. تپه‌هایی را که زرین تصرف کرده به نام خودش نامگذاری کرده‌اند. عبدالرسول زرین، به دلیل ترسی که در دل دشمن انداخته بود به «صیاد خمینی» معروف شده بود.

شهید خرازی در مورد دلاوری‌های زرین عنوان کرده است: «انگار که ایشان جنگی به دنیا آمده بود.» در جای دیگر هم او را «گردان تک نفره زرین» خطاب کرده بودند چون به اندازه یک گردان موثر بود.

قهار در شلیک های موفق

هر شلیک موفقی که داشت در دفترچه خود ثبت می‌کرد. دفترچه‌ای که حالا پر شده بود از نام نیروهای موثر جبهه دشمن که او آنها را با تبحر خاصی که در تیراندازی داشت شکار کرده بود تا عراقی‌ها او را صیاد خمینی(ره) بنامند و بی آنکه نامش را بدانند از وجودش وحشت کنند.

سردار سیداحمد موسوی فرمانده اطلاعات عملیات و گردان غواصان یونس لشکر امام حسین (ع) در دوران مقدس در خاطره‌ای از شهید زرین می‌گوید: «چند ماه قبل از شهادتش و قبل از عملیات والفجر ۴ از او پرسیدم، تعداد شلیک‌های موفق شما تا کنون چقدر بوده است و تا حالا چند نفر از دشمنان ما را به هلاکت رسانده‌ای؟ اول نمی‌خواست بگوید، ولی وقتی اصرار کردم (حدود ۶ تا ۷ ماه قبل از عروجش) ایشان گفت "تا الان بالای ۲ هزار نفر در ذهنم هست و در دفترچه‌ام ثبت کرده‌ام"، که این تعداد قطعاً در چند ماه بعد و در عملیات‌های بعدی و بین عملیات‌ها در سنگر‌های کمین و تا لحظه شهادت ایشان بیشتر هم شده بود.»

اما کسی از این قهرمان واقعی داستانی ننوشت و فیلمی نساخت در مقابل صنعت هالیود کریس کایل تک تیر انداز آمریکایی‌ها را با ۱۶۰ شلیک موفق در عراق، به قهرمان آمریکایی‌ها تبدیل کرده و بهترین تک تیرانداز دنیا جا انداخته است.

 


دریافت
حجم: 17.4 مگابایت

مدت زمان: 4 دقیقه 18 ثانیهفرق بین انسان بودن و شیطان بودن
فرقی که بین کریس کایل و شهید زرینی است فرق دو مکتب و دو دیدگاه است، فرق بین انسان بودن و شیطان بودن.

 

تفاوت دو اندیشه است مرزی بین حق و باطل
شهید عبدالرسول زرین که فقط بدنبال رضای خداوند بود فرماندهان دشمن را می‌کشت آنهم در میدان جنگ، اما قربانیان کریس کایل امریکایی علاوه بر چند عنصر القاعده، زنان و کودکان آنهم در داخل شهر‌های عراق بود به اسم مبارزه با تروریسم.


پایان آندو هم با هم متفاوت بود کریس کایل را همرزمش کشت، اما عبدالرسول زرین با تیر کین دشمن در عملیات خیبر به آرزوی دیرینه اش شهادت رسید و این تفاوت دو اندیشه است مرزی بین حق و باطل.

شهید عبدالرسول زرین که در روستا‌های استان لر نشین کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۳۲۰ به دنیا آمده بود در گلستان شهدای اصفهان آرمیده است.

"روحش شاد و یادش گرامی"

منبع: https://www.iribnews.ir/00BsjQ

۰۰/۰۶/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی