اینجا حیدرآباد است...

یوهان حیدرواو...

اینجا حیدرآباد است...

یوهان حیدرواو...

اینجا حیدرآباد است...
آخرین نظرات
  • ۲۱ ارديبهشت ۰۱، ۰۲:۳۸ - ایلیا خادمی
    😍😍😍

بیانیه اعلام پایان فعالیت کانال حیدروا در تلگرام

چهارشنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۲:۰۰ ق.ظ

پایان فعالیت کانال حیدروا در پیام رسان تلگرام با پیام زیر اعلام گردید؛

 

به نام خدا

با سلام

قبلا در یکی دو مطلب پراکنده درباره ضررهای استفاده از پیام رسانی خارجی که با رمزگذاری اطلاعات را رد و بدل و از کشور خارج میکند و بدتر از آن دستگاه های ذخیرهسازی اطلاعاتش(سرورهای آن) در خارج کشور است مطالبی تقدیم شد. اگرچه اشاراتی کوتاه داشتیم و با بعضی دوستان نیز در این باره مفصل گفتگو کردیم اما فرصت نشد با جزییات بیشتر با همراهان گرامی در این باره صحبت کنیم. اگرچه خوشبختانه بالاخره دولت هم به این ضررها واقف شد و از آن مهم تر خود مردم ایران کم کم به خطرات استفاده از این بستر پی بردند.

 

ضررهایی از جمله خطرات امنیتی(به خاطر رمزگذاری کردن اطلاعات و خارج از دسترش شدن این اطلاعات برای نهادهای حافظ امنیت کشور(1))، خطرات اقتصادی(از جمله ارزهای دیجتالی و مبادلاتی که از دسترس نهادهای نظارتی اقتصادی خارج است و ...) و فروش اطلاعات به کشورهای دشمن ایران از یک طرف، همچنین دسترسی راحت نوجوانان و جوانان و حتی کودکان به محتوای مستهجن و ضد دین از طرف دیگر.

 

البته ضررهای این فضا به همین موارد محدود نمی شود. مثلا کانال هایی که رسما آموزش حمله به مراکز نظامی و انتظامی و اغتشاش صادر می کردند و مردم و دولت ما نیز برای جلوگیری از این کانالها کاری جز التماس به مدیران این شبکه ها نداشته و ندارند از جمله موارد مایه تأسفی است که شاهد آن بودیم و در صورت ادامه این روند خواهیم بود.

از جمله موارد بسیار مهم دیگر خارج شدن وسیع اطلاعات مردم ایران از کشور و در نتیجه پایش آن از طرف دشمن بود. فروش اطلاعات ایرانیان به دستگاه های جاسوسی عربستان از سوی تلگرام، خبری تکان دهنده بود که متاسفانه با ادامه این روند بازهم ادامه خواهد داشت

برای درک این موضوع به یک مثال ساده توجه فرمایید:

فرض کنید دشمن یک سرزمینی قصد حمله به آن را دارد. از مهم ترین ابزارها برای یک جنگ، اطلاع از وضعیت مردم هدف و مقدار دلبستگی مردم آن سرزمین به کشور، پادشاه (یا رهبر) و وحدت مردم با یکدیگر است. حال تصور کنید همه مردم با هم دشمن هستند و وحدتی وجود ندارد. اما دشمن از این اختلاف خبر ندارد و بنابراین جرأت حمله را هم ندارد. کافی است دشمن از این تفرقه مطلع شود و بفهمد همه(یا اکثریت جامعه) با همدیگر دشمن و بر ضد رهبران خود هستند پس براحتی حمله خواهد کرد. وضعیتی که با حاکم شدن تلگرام بر کشور ما حاکم شد این بود که دشمن حتی از جزیی ترین اختلافات و کشمکش های دور افتاده ترین روستاهای ما هم خبردار می شد

اگرچه، کمترین ضرر استفاده از تلگرام خارج شدن میلیاردها تومان از کشور به خاطر خرید حجم بوده و همین مافیای حجم هم اجازه نمیداد دولت به سمت راه اندازی شبکه ملی اطلاعات و بومی سازی این فضا باشد. اما این مورد هم جزو موارد تأسف بار استفاده از تلگرام و ترویج آن سوی مسئولان امر بود. به هر حال فضای جدید ایجاد شده و حرکت مردم به سمت پیام رسان های داخلی بسیار امیدوار کننده است. چرا که هم مانع ضررهای فوق خواهد شد و هم باعث رونق فضای کسب و کار در صنعت فناوری اطلاعات (نرمافزار، تجهیزات مرتبط با شبکه و ...) خواهد شد.

 

در همین راستا و اگرچه از همان ابتدا منتظر فرصتی بودیم تا به جای کار در این فضا در محیطی امن و مناسب در خدمت دوستان باشیم و علیرغم تلاش ما متاسفانه نشد اما انشاءالله از این پس با راحتی بیشتر و بدون نگرانی از اشکالاتی که توضیح داده شد در پیام رسان های داخلی در خدمت همراهان گرامی هستیم.

 

نشانی #حیدروا در پیام رسان های ایرانی:

 

سروش

sapp.ir/Haydarva

 

آی‌گپ

iGap.net/Haydarva

 

ایتا

https://eitaa.com/Haydarva

 

گپ

Gap.im/Haydarva

 

بیسفون پلاس

Bpn.im/Haydarva

 

بله

https://Bale.ai/invite/#/join/YmVjYWE2Mj

 

—---------------------------------—

 

 

پی نوشت:

(1) استفاده از رمزگذاری 128 بیتی یا 256 بیتی برای رمزگذاری اطلاعات، باعث جلوگیری از شکسته شدن رمز حتی با قوی ترین رایانه های جهان می شود. برای اطلاع بیشتر رجوع کنید به Cryptography And Network Security اثر William Stallings.

 

(2) برای آگاهی بیشتر درباره ضررهای گفته شده می توانید به مباحث دادهکاوی(Data Mining) مراجعه نمایید.

 

 

 

@Haydarva✅✅

 


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی